Хотел „Калиста“, Старозагорски минерални бани, посрещна членовете на АДМБ на поредната неформална среща на организацията. Тя се провежда винаги в края на август – този път датите бяха 26 и 27.
На първо място в дневния ред на тази среща бе пожеланието: „Усмихнати, да се видим отново, да споделим новите си идеи, енергия и вдъхновение!”. Второто място бе отредено на деловата работа – провеждане на Отчетно-изборно събрание. Добавяме към нея и надграждане на знанията в областта на управлението. В тази връзка представители на дигитална агенция Fuss Digital Agency изнесоха лекция “Без какво не можем в дигиталния стоматологичен маркетинг”.
След края на деловата част членове на АДМБ имаха удоволствието и честта на посетят новата дентална клиника на д-р Диана Бушкалова в Стара Загора.Така денят отмина, за да постави по естествен път началото на вечерта – вълнуваща, приятелска, изпълнена с танци и веселие.
Резултатите от Отчетно-изборното събрание са следните: за председател на УС на АДМВ бе избрана д-р Венета Павлова, а за зам.-председател д-р Диана Бушкалова. Членове на Управителния съвет са д-р Нелия Михайлова, д-р Радослав Таков, д-р Юра Пандушева, д-р Димитър Ковачев и д-р Мария Сапункьова.
Контролният съвет бе оглавен от д-р Иванка Обрешкова.
Бяха обсъдени нови предложения, както и събитията от календара на АДМБ до края на годината – Световния ден на усмивката и организирането на работен „Форум на креативните мениджъри в денталния бранш“.

В часта за дискусия д-р Хари Ховагимян, Пловдив, повдигна
Темата за „Пациентската безопасност”
Той презентира книгата “Пациентска безопасност” с автор Емилия Ангелова-Ховагимян. Тя излезе през февруари т.г. и е плод на 2 години и половина труд. В нея е събрано законодателството на 12 държави – САЩ, Европа, Турция с анализ по темата – къде сме ние, какво ни липсва, правят се предложения, обосновки що е то нежелано медицинско събитие, как да се подобрят грижите в лечебните заведения и пр.
– Събитието на проф. Павел Станимиров – 21 май т.г. – бе посрещнато с голяма и положителна емоция от всички. То обаче трябва да бъде допълнено от темата за пациентската безопасност – предложи д-р Ховагимян.
По думите му „в Европа, САЩ, дори съседна Турция пациентската безопасност е свързана с качеството на управлението на денталната практика. Ние у нас нямаме нито един закон, наредба, свързани с организацията на нашата дейност и крайният продукт за пациента, който се нарича пациентска безопасност.”
– Тази безопасност е първо за нас като лекари и управленци – обясни д-р Ховагимян. – Защото, ако лекарят работи на две места и идва преуморен при нас и неотпочинал, това застрашава и пациентите. Ако продуктите, които денталните депа ни предоставят, не са безопасни за пациентите, те застрашават нашата юридическа сигурност и съответно нашите пациенти. Следователно продуктите също трябва да са безопасни. Всичко това не е дискутирано никъде.
Той сподели, че в чужбина се организират форуми на тази тематика, на които професори, лекари изнасят лекции как трябва да бъде подобрено качеството на предлаганата услуга и най-вече безопасността на пациентите. А самите пациенти да се ориентират къде грижите в едно лечебно заведение са качествени”.
Д-р Ховагимян включи и електронното здравеопазване като част от пациентската безопасност и безопасността на лечителите:
– Чрез електронното здравеопазване ние виждаме финансите, виждаме на какъв етап е пациентът, кой какво му е направил от нашите лекари, виждаме какви продукти са използвани. Ако възникне нежелано медицинско събитие, отваряме и виждаме цялата дейност, която е извършена на пациента.
Той предложи АДМБ да организира форум или лекция, за да се запознае съсловието какво означава пациентската безопасност.
Предложението му бе прието в посока – лекция, а в последствие широк формат – кръгла маса на тема „Пациентската безопасност”.
Бе обсъдено и организирането от АДМБ на
Работен „Форум на креативните мениджъри в денталния бранш”
Предвижда се събитието да се проведе на 10 декември т.г. в х-л „Маринела”, София. Идеята на работната среща е, след обсъждане по групи от мениджъри, да се изведат решения на управленски въпроси, вълнуващи денталната общност. Всяка група – от 10-12 мениджъри – ще бъде разположена на отделна маса и ще дискутира определена тема. Целта е групата е да постигне консенсус по темата, който да бъде представен на аудиторията. Различните идеи ще бъдат огласени по време на срещата и всеки ще извлече онова, което е нужно за денталната му практика.
На форума ще бъдат поканени мениджъри на големи компании извън денталния бранш, победителите в конкурса „Дентален мениджър на годината – „Адмира”, както и доказали се мениджъри на дентални практики у нас.
Част от предложенията за теми
„Участие на бизнеса в превенция на здравето”, „Стимули за екипа”, „PR и реклама, вкл. PR по време на криза”, „Пациентската безопасност”, „Корпоративна социална отговорност”, „Данъчни облекчения”, „Счетоводство на денталната практика”, „Комуникация с външните партньори – зъботехник, счетоводител, доставчици”, „Как да задържим хората от екипа”, „Отговорност, подбор и контрол на персонала”, „Управление на инвестициите”, „Оценка на денталния бизнес”.
От АДМБ са в готовност да приемат и други предложения.
По време на
Световния ден на усмивката
първият петък на октомври – АДМБ ще предизвика българските журналисти да „атакуват” с въпроси родните ни политици: Какво усмихва един политик? Какво ще направите, за да се усмихват българите? и пр.
На местно ниво всеки член на асоциацията ще реши как този ден да бъде „посветен на доброто настроение и добрите дела“, под мотото: „Направи добро. Помогни на някого да се усмихне“.
Д-р Мария Сапункьова, Русе, информира аудиторията, че
Реставрацията на Преображенския манастир
в която АДМБ участва чрез дарения, е приключила успешно. Куполът е изцяло ремонтиран, като е оставено една малка част, която да напомня на посетителите за състоянието „преди“ и състоянието му „сега“.
Бе съобщено още, че на 22 октомври т.г. със съдействието на АДМБ РК на БЗС – Варна ще организира за своите членове „Един споделен лекционен ден с проф. Павел Станимиров”.
Част от участниците в срещата посетиха
Новата клиника на д-р Диана Бушкалова в Стара Загора
Впечатляваща триетажна дентална практика, огледало на последователни във времето усилия и целенасочени инвестиции – със супермодерно оборудване, зъботехническа лаборатория и „трепкащо с крилете си” лого – пеперуда. По думите на д-р Бушкалова: Логото се основава на метаморфозата от етапа на какавида към крайния етап на възрастна пеперуда, съотнесено към свободното проявяване на тези промени във външния свят в хода на живота на един човек и личните му начини на мислене. Тази непоколебима метаморфоза всъщност е свидетелство на промяната, която започва вътре във вас.”
