Хотел „Калиста“, Старозагорски минерални бани, посрещна членовете на АДМБ на поредната неформална среща на организацията. Тя се провежда винаги в края на август – този път датите бяха 26 и 27.
На първо място в дневния ред на тази среща бе пожеланието: „Усмихнати, да се видим отново, да споделим новите си идеи, енергия и вдъхновение!”. Второто място бе отредено на деловата работа – провеждане на Отчетно-изборно събрание. Добавяме към нея и надграждане на знанията в областта на управлението. В тази връзка представители на дигитална агенция Fuss Digital Agency изнесоха лекция “Без какво не можем в дигиталния стоматологичен маркетинг”.
След края на деловата част членове на АДМБ имаха удоволствието и честта на посетят новата дентална клиника на д-р Диана Бушкалова в Стара Загора.Така денят отмина, за да постави по естествен път началото на вечерта – вълнуваща, приятелска, изпълнена с танци и веселие.
Резултатите от Отчетно-изборното събрание са следните: за председател на УС на АДМВ бе избрана д-р Венета Павлова, а за зам.-председател д-р Диана Бушкалова. Членове на Управителния съвет са д-р Нелия Михайлова, д-р Радослав Таков, д-р Юра Пандушева, д-р Димитър Ковачев и д-р Мария Сапункьова.
Контролният съвет бе оглавен от д-р Иванка Обрешкова.
Бяха обсъдени нови предложения, както и събитията от календара на АДМБ до края на годината – Световния ден на усмивката и организирането на работен „Форум на креативните мениджъри в денталния бранш“.
В часта за дискусия д-р Хари Ховагимян, Пловдив, повдигна
Той презентира книгата “Пациентска безопасност” с автор Емилия Ангелова-Ховагимян. Тя излезе през февруари т.г. и е плод на 2 години и половина труд. В нея е събрано законодателството на 12 държави – САЩ, Европа, Турция с анализ по темата – къде сме ние, какво ни липсва, правят се предложения, обосновки що е то нежелано медицинско събитие, как да се подобрят грижите в лечебните заведения и пр.
– Събитието на проф. Павел Станимиров – 21 май т.г. – бе посрещнато с голяма и положителна емоция от всички. То обаче трябва да бъде допълнено от темата за пациентската безопасност – предложи д-р Ховагимян.
По думите му „в Европа, САЩ, дори съседна Турция пациентската безопасност е свързана с качеството на управлението на денталната практика. Ние у нас нямаме нито един закон, наредба, свързани с организацията на нашата дейност и крайният продукт за пациента, който се нарича пациентска безопасност.”
– Тази безопасност е първо за нас като лекари и управленци – обясни д-р Ховагимян. – Защото, ако лекарят работи на две места и идва преуморен при нас и неотпочинал, това застрашава и пациентите. Ако продуктите, които денталните депа ни предоставят, не са безопасни за пациентите, те застрашават нашата юридическа сигурност и съответно нашите пациенти. Следователно продуктите също трябва да са безопасни. Всичко това не е дискутирано никъде.
Той сподели, че в чужбина се организират форуми на тази тематика, на които професори, лекари изнасят лекции как трябва да бъде подобрено качеството на предлаганата услуга и най-вече безопасността на пациентите. А самите пациенти да се ориентират къде грижите в едно лечебно заведение са качествени”.
Д-р Ховагимян включи и електронното здравеопазване като част от пациентската безопасност и безопасността на лечителите:
– Чрез електронното здравеопазване ние виждаме финансите, виждаме на какъв етап е пациентът, кой какво му е направил от нашите лекари, виждаме какви продукти са използвани. Ако възникне нежелано медицинско събитие, отваряме и виждаме цялата дейност, която е извършена на пациента.
Той предложи АДМБ да организира форум или лекция, за да се запознае съсловието какво означава пациентската безопасност.
Предложението му бе прието в посока – лекция, а в последствие широк формат – кръгла маса на тема „Пациентската безопасност”.
Бе обсъдено и организирането от АДМБ на
Предвижда се събитието да се проведе на 10 декември т.г. в х-л „Маринела”, София. Идеята на работната среща е, след обсъждане по групи от мениджъри, да се изведат решения на управленски въпроси, вълнуващи денталната общност. Всяка група – от 10-12 мениджъри – ще бъде разположена на отделна маса и ще дискутира определена тема. Целта е групата е да постигне консенсус по темата, който да бъде представен на аудиторията. Различните идеи ще бъдат огласени по време на срещата и всеки ще извлече онова, което е нужно за денталната му практика.
На форума ще бъдат поканени мениджъри на големи компании извън денталния бранш, победителите в конкурса „Дентален мениджър на годината – „Адмира”, както и доказали се мениджъри на дентални практики у нас.
„Участие на бизнеса в превенция на здравето”, „Стимули за екипа”, „PR и реклама, вкл. PR по време на криза”, „Пациентската безопасност”, „Корпоративна социална отговорност”, „Данъчни облекчения”, „Счетоводство на денталната практика”, „Комуникация с външните партньори – зъботехник, счетоводител, доставчици”, „Как да задържим хората от екипа”, „Отговорност, подбор и контрол на персонала”, „Управление на инвестициите”, „Оценка на денталния бизнес”.
От АДМБ са в готовност да приемат и други предложения.
По време на
първият петък на октомври – АДМБ ще предизвика българските журналисти да „атакуват” с въпроси родните ни политици: Какво усмихва един политик? Какво ще направите, за да се усмихват българите? и пр.
На местно ниво всеки член на асоциацията ще реши как този ден да бъде „посветен на доброто настроение и добрите дела“, под мотото: „Направи добро. Помогни на някого да се усмихне“.
Д-р Мария Сапункьова, Русе, информира аудиторията, че
в която АДМБ участва чрез дарения, е приключила успешно. Куполът е изцяло ремонтиран, като е оставено една малка част, която да напомня на посетителите за състоянието „преди“ и състоянието му „сега“.
Бе съобщено още, че на 22 октомври т.г. със съдействието на АДМБ РК на БЗС – Варна ще организира за своите членове „Един споделен лекционен ден с проф. Павел Станимиров”.
Част от участниците в срещата посетиха
Впечатляваща триетажна дентална практика, огледало на последователни във времето усилия и целенасочени инвестиции – със супермодерно оборудване, зъботехническа лаборатория и „трепкащо с крилете си” лого – пеперуда. По думите на д-р Бушкалова: Логото се основава на метаморфозата от етапа на какавида към крайния етап на възрастна пеперуда, съотнесено към свободното проявяване на тези промени във външния свят в хода на живота на един човек и личните му начини на мислене. Тази непоколебима метаморфоза всъщност е свидетелство на промяната, която започва вътре във вас.”
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |