На 22 април т.г. в Стара Загора Асоциацията на денталните мениджъри в България проведе поредната си Национална конференция.
Акцентът този път бе върху “Изграждане на репутация онлайн” – тема, разгледана от Георги Христулев, експерт в сферата на дигиталния маркетинг и продажбите онлайн.
Свои презентации направиха д-р Диана Бушкалова, председател на АДМБ и управител на “Мегадент”, д-р Илияна Давидова, ЦПО “Хипократ” – сребърен спонсор, както и Магдалена Мичева – фирма “Линеа” – също сребърен спонсор на събитието. Темата „Силата на екипа – зъболекар и дентален асистент“ бе представена от д-р Илияна Давидова, а Магдалена Мичева запозна аудиторията с дейността на своята фирма “Линеа”.
„Бронзов спонсор на конференцията бе фирма “Аксис-България”.
Събитието премина делово – в рамките на два дни. Единият – с лекции, дискусия и споделен опит. И разбира се – с разкошен финал – прекрасна тържествена вечер.
На втория ден АДМБ проведе отчетното си събрание. Едно от най-важните решения – бе даден стартът на поредното издание на конкурса “Дентален мениджър на годината – “Адмира”. Тържествената церемония ще бъде отново в София – на 13 октомври т.г. Анкетите за участие вече са качени на сайта на асоциацията – http://admb.bg/ – в раздел конкурс, на фейсбук страницата й, както и на сайта на “Стоматологичен свят” – http://www.dentalworldbg.com/. На щанда на “Стоматологичен свят” по време на изложението Булмедика/Булдентал също може да получите анкетен лист за участие.
Дарителска кампания за реставрацията на Преображенския манастир” ще трае до първия петък на октомври – Световният ден на усмивката. Резултатите ще бъдат обявени по време на тържествената церемония по награждаването в конкурса “Дентален мениджър на годината – “Адмира”.
На събранието бяха приети и нови членове на АДМБ.
Стартът на събитието, както написахме вече, бе даден от Георги Христулев с темата
“Изграждане на репутация онлайн”
Лекторът започна с въвеждащи дефиниции:  “Репутацията е всепроникваща, спонтанна и в същото време е високо ефективен механизъм за социален контрол в обществото. Тя е доверието, което ние градим в хората.
Определя се като „резултатът от това, което вършите, което казвате и което другите казват за вас.
Управление на репутацията е процесът на идентифициране и разпознаване на това, което другите хора мислят и знаят за вашия бизнес или за самия вас”.
Защо е нужна репутация онлайн?
Лекторът цитира проучване, което показва в проценти търсенето онлайн преди вземане на решение за покупка. България – 71%, Германия – 60%, Великобритания – 69%.
Според него за изграждането на репутация онлайн на първо място стои изборът на стратегия за комуникация с потребителите, в случая пациентите. От значение е типът на тази комуникация – силов (агресивен, еднопосочен), комуникативен (тук той включва PR и пропагандата). От значение е и изборът на елементите, които ще се комуникират (лого, текст, визия).
Трябва да се направи и оценка на ресурсите (време, хора, бюджет). И не на последно място да се избере по какви онлайн канали и типове медии (социални мрежи) ще се осъществява комуникацията.
Лекторът изтъкна  мястото на инвестициите в професионални снимки и дизайн, ползването на услугите на имидж консултант, както и овладяването на инструменти за работа със снимки.
Силен ефект за ръководителя и екипа има фото сесията. В тази връзка той формулира: “Бизнесът ти изглежда така, както изглеждаш ти!” Препоръките му бяха фотосесиите да се планират на тримесечие.
Визията, дизайнът градят репутацията и е хубаво да бъдат поверени на професионален дизайнер. Необходимо е също така натрупване на количествена и качествена графична информация. Важното е, по думите на лектора, “Всяка снимка да отговаря за различна активност!”
Той препоръча и различни полезни инструменти за дизайн – например www.canva.com.
След стратегията за комуникация и визия идва ред, разбира се, и на словото.
Текст, текст и пак текст!
- подчерта Христулев.
Той използва терминът кантент (авторски статии, предназначени за вашия сайт), които да служат и за SEO цели. Съдържащи не повече от 500 думи, сред тях ключови, с които вие искате да се класирате по-напред в Google. Статиите имат връзка със SEO. SEO означава Search Engine Optimization – оптимизиране за търсещи машини. Това е процес по оптимизиране на сайта, който води до лесното му намиране. Така сайтът се класира по-добре в резултатите от търсене в Google и става лесно откриваем от вашите пациенти.
Христулев посъветва “да се вкара и принудителен трафик към сайта”, за да могат потребителите да го видят – примерно чрез рекламен банер във фейсбук или партньорски сайт.
Високата репутация зависи и от това какво казват „другите“ за теб, от отзивите на пациенти, мнения, благодарствени писма.
Един от начините за получаване на отзив: “Бихте ли ни отделили минута, за да споделите мнението си как премина лечението ви при нас?” Отговорът, със съгласието на пациента, се записва и се публикува в сайта.
Лекторът разясни и ролята на продажбените (търговски) текстове, написани по строги правила, за да бъдат ефективни, с цел повече хора да ги прочетат, да се обадят, да посетят практиката.
Управление на мнения
Лекторът посъветва негативните коментари във форумите да не се пренебрегват. “Когато искате да прочетете различното мнение, това е реален механизъм за социален контрол в обществото. Не може да отговаряте на всеки. Загуба на време е. Ако проблемът обаче е много сериозен, се излиза с официално становище, отговор, публикуван в собствения сайт – подписан и подпечатан. Може официалната позиция да бъде излъчена и по местната телевизия. Който иска да я оспори – има си институции, към които да се обърне. Това е планирано действие в момент на криза.
Ако ви досаждат с въпроси във фейсбук страницата, има опция за заключване. Можете да напишете и, примерно: “Ние отговаряме на запитвания само по телефона”.
ОТНОВО ЗА SEO
Христулев акцентира отново – “SEO е механизмът, чрез който ние излизаме на по-горна позиция в Google . Google  е интелигентна машина. Тя казва общо взето следното – постоянно повтарящата се уникална, актуална информация на нашия сайт ни прави интересни. Трябва да се генерира ново съдържание. Репутацията, която има вашият сайт, т.е. другите медии, които сочат към вас – ние трябва да публикуваме линкове, които сочат към нас – удостоверява, че това е вярно и ни качва на по-горна позиция. SEO е изумителен механизъм за това как можем да променяме общественото мнение”. Лекторът даде пример със свой клиент, който е бил обвинен неоснователно от медии, че прави незаконни събирания на вземания. “Генерирахме толкова много съдържание, че новините за него отидоха на втора страница в Google. Нали знаете, че “труповете” ги погребват на втора страница в Google…? Това е контрол върху общественото мнение. В случай че  имате проблем – неверни публикации за вас, клевети, може да се направи така, че те да отидат назад в Google и да бъдат обезличени като стойност. Никой да не им обръща внимание. И обратното – да пишем положителни неща и напред да излизат те. Недостaтъкът на SEO е, че е процес – ако го правите, за да има качествен резултат, отнема 6 до 8 месеца. Трябва да наемете SEO експерт, който да го върши.
PR специалистът ви е крайно необходим
Това е човекът, който ви създава позитивния образ, грижи се за репутацията, пише съдържание, текстове, редактира. Той ви помага да вдигнете стойността си, цената на услугите.
Социални мрежи
и видео
Непрекъсната грижа за фейсбук страницата – там са феновете, последователите ни. Ако в един момент спрем да я поддържаме, това означава, че спираме денталната си практика, изчезваме. Необходима е осъзнатост. Ако го правите всеки ден – ще имате този ангажимент, ако го правите всеки месец – също – и без прекъсване. Видеоклиповете са великолепно средство за високо ниво на репутация.
Христулев сподели и колко е нормално да струва тази активност.
- Поддържането на SEO не е нормално да струва под 400 лв. на месец – каза той. Защото се изискват минимум двама човека – единият е технически програмист, другият – който пише съдържанието.
Той уточни, че “една добра SEO организация е нормално на пазара днес да струва 500-600 лв. Отделно за същата сума може да намерите – препоръча Христулев – и добра PR агенция, която да генерира съдържание за вас – да списва, да прави снимки, да публикува в местните издания, да качва материали на сайта ви.
- Отделяйте около 1200 лв. на месец, за да имате добра и качествена репутация и да излизате все по-напред в търсенията онлайн – обобщи лекторът.
Развивайки темата, той се спря още на вътрешноекипната и клиентска пропаганда, на необходимостта от официален списък (протокол) за екипа на практиката. В това число, какво може и не може да се публикува в социалните мрежи от личния ви профил. Подчерта значението на грамотите и наградите, поздравителните писма към пациентите на практиката.
Съществена роля за позитивната репутация играят още медийните изяви – възможността да си на екран или в „тираж“. Професионалните конференции – с необходимата активност, за да се подкрепя браншът и то пред широката аудитория и пр.
По идея на д-р Бушкалова в дискусията се включи и имидж консултантът Ивета Христулева, съпруга на лектора, с темата как трябва да се обличаме, как да се брандираме – стил, дрехи, цветове, прическа.
Според Христулев ролята на имидж консултантът се състои в това “твоите цветове да отговарят на твоето лице, твоята кожа, твоята структура и линия на тялото”.
Ивета поясни: “Визията работи за нас – като минус или като плюс, независимо дали го осъзнаваме или не. Най-важно за визията при всяка работа е, че
Външният вид е свързан с подсъзнанието
Подсъзнанието е една по-голяма част от нас и ни управлява. Трябва да изкараме всичко на съзнателно ниво, за да правим онова, което искаме.
- Най-същественото при вашата работа е влиянието на цветовете – отбеляза тя. – Всички цветове ни влияят. Нашето око хваща 3000 цвята и всичко, което ни заобикаля ние го виждаме и усещаме.
Може да се влияе на пациентите със смешни картинки, цветове, да им помагате да се чувстват по-добре. Стоматолозите, които работят с деца, се обличат шарено, за да им дадат усещането, че не са при чичко доктор и е весело и приятно.
- Аз се грижа за собствената си визия чрез други хора – специалисти, пиаристи – разкри Христулева.

Comments

Post a comment

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Copyright © 2013 Асоциация на денталните мениджъри в България. All rights reserved. Със съдействието на Tralalink Webdesign.