“Без какво не можем в дигиталния стоматологичен маркетинг” – акценти от лекцията на дигитална агенция Fuss Digital Agency, състояла се по време на неформалната среща на АДМБ.
В лекцията се разгледаха въпроси, свързани с инфлуенсър маркетинга, стоматологът близо до мен, какво означава бизнес страница за дентален кабинет, значението на мобилната версия на сайта, ролята на видео клиповете, имейл маркетинга и пр.
Разбира се, не можем без позициониране онлайн, което означава присъствие в социалните мрежи, собствен сайт, използване на ютуб и пр. Не можем без дигиталния маркетинг, за да си осигурим повече клиенти, за да достигнем до потенциалните.
На първо място в лекцията бе поставен акцент върху инфлуенсър маркетинга. Този маркетинг дава гласност, ангажира аудиторията по такъв начин, по какъвто другите маркетингови методи не успяват.
Традиционната реклама все по-рядко се ползва с доверие от хората, докато, промотирайки денталните си услуги чрез инфлуенсър, вие успявате да спечелите това доверие.
Инфлуенсърите са хора като нас, които обаче са инвестирали доста усилия и време, за да развият профилите си в социалните мрежи. Ето защо потребителите си казват: щом този човек се е доверил на този зъболекар, защо да не го направя и аз.
Съществено е, че ако работите с инфлуенсъри трябва да гледате на тях като на творчески партньори. Те познават своята аудитория, знаят как да поднесат информацията по естествен начин и без натрапчивост, какво точно ще се хареса и пр. Силата на маркетинга с инфлуенсъри е, че рекламата се получава по много екологичен начин.
Дали във вашата практика присъства елементът „стоматологът близо до мен“. Ако влезете в обувките на пациента, който търси решение на своя проблем – кариес, избелване на зъбите и пр. – вие там ли сте, за да отговорите на неговото търсене. Имате ли свой гугъл бизнес профил, така че да ви намират лесно на картата и потребителите да станат лесно ваши пациенти?
От какво има нужда човекът, когато ви търси? Той трябва да разбере как изглеждате – трябва да присъстват името на практиката, адреса, сайта, телефон и пр.
Хората се доверяват на отзиви от други пациенти и други хора, защото те са автентични. Може да има и фалшиви, но истинските отзиви са важни за нас, защото така се изгражда доверието с вашата аудитория, вашите пациенти.
Какво означава бизнес страница за дентален кабинет? Това е простичък уебсайт от една страница, без подстраници. Той е нужен, защото първото впечатление има огромно значение.
Около 72% от хората търсят информация в интернет от мобилните си телефони. Така че мобилната версия на сайта ви трябва да бъде много издържана.
Какво означава маркетинг на съдържанието или въпросите, които си задава един средностатистически потребител на дентални услуги – как мога да предотвратя кариес, коя е най-добрата четка за мен, за детето ми…
Трябва да влезете в главите на вашите потребители – какво ги притеснява, какво ги вълнува, какво харесват, с какво се гордеят.
Снимките – преди и след играят голяма роля. Маркетингът във фейсбук и инстаграм трябва да отговаря на въпросите и търсенията на вашите средностатистически потребители – жени или мъже, конкретно насочени по възраст, пол и пр. Ако сте го направили, сте си свършили много добре работата, преди пациентът да дойде във вашия кабинет.
Търсете обратна връзка, трябва да споделяте работата си. Кратките видеоклипове с до 15 секунди, с грабващо съдържание още в първите секунди вършат страхотна работа. Видеото е най-харесваното съдържание в социалните мрежи. А алгоритъмът на Гугъл е така създаден, че започва да показва това съдържание, грабва го. Така яхвате гребена на вълната, за да спечелите вашите хора, които вече сте определили.
Ролята на имейл маркетинга. В голям процент има реализации – хората си отварят имейлите, ето защо той е препоръчителен и не е старомоден.
Чрез имейлите напомняме за различни неща – за следващия преглед, изпращаме поздрави за празници и пр. Промотираме и наши оферти, сезонни съвети, промяна на адреса на практиката, телефона и пр.
Статистика
82% от жените казват, че препоръките в социалните медии променят изцяло начина, по който си съставят мнения
Колко успешна е телевизионната реклама днес?
Половината от зрителите пренебрегват телевизионните реклами, освен ако не са подходящи. Телевизията се премества онлайн
Радио рекламата
62% от хората слушат радио на работа, 72% – у дома, в колата – малко под 90%
Доверие в инфлуенсъри
61% ползват информация от инфлуенсъри, 63% се доверяват на съобщения от инфлуенсъри
Визуалните елементи
Визуалните елементи са много важна част от маркетинга, следователно и за самото брандиране
Над 60% от всички хора, които влизат в сайта ви, биха ви запомнили до 3 дни, ако в информацията има и някакво изображение