Проф. Уик Алекзандър, САЩ: Как да наберем нови пациенти?


„Когато е основал своя офис, проф. Алекзандър се е запознал с общопрактикуващите зъболекари в района, представил се е, че се занимава с ортодонтия и е оставил визитки.

Тези колеги, с които започва да работи впоследствие, редовно кани на обяд, на който обсъждат и лечението на поверените му пациенти. Ако се налага, лекува собствените им деца безплатно, но никога не им дава „проценти” от заплатената от пациентите такса при него.

Друга част от пациентите на практиката идват благодарение на членството на доктора в различни организации – Ротари клуб, църковното настоятелство.

Клиниката издава списание, занимаващо се със здравна просвета, в което се публикуват и снимки преди и след лечението на пациенти, лекувани в нея. То се разпространява на различни места, а също така се дава на всички лекувани пациенти и така те го показват на своите приятели. Това е част от т. нар. външен маркетинг, чиято цел е също подобряване имиджа на практиката и в крайна сметка, приток на нови пациенти.

Други форма на външния маркетинг е поддържането на „брекет микробус” – външно оформен с логото и символите на практиката, който докарва и връща малките пациенти за часовете им. На пациентите се раздават специални тениски с логото на практиката, и ако на посещенията си те са облечени с тях, получават бонуси – дървени монети отново със символите на клиниката, като с тях могат да си „закупуват” играчки от специална витрина в чакалнята. Ако пациент препоръча клиниката на свой познат и той дойде да се лекува там, получава парична награда. Нерядко проф. Алекзандър изнася образователни беседи в детски градини и училища. Екипът на практиката участва и в различни програми за промоция на здраве и печели национални награди, което в крайна сметка е чудесен РR. Нерядко се спонсорират спортни състезания и логото им присъства там. Клиниката има програма за гимназисти, които да станат стипендианти, ако учат в зъболекарския факултет, в който е учил професорът.

Всичко това е един добър PR, но най-доброто е, че след всички тези усилия ние не просто изправяме зъби, а се превръщаме и в учители!”

От статията в. „Стоматологичен свят” – Малките детайли на голямата практика – Или четирите „М” на ортодонтиятабр. 1, 2008 г. д-р Михаил Далемски