Изисква ли внедряването на нови финансови технологии сериозни инвестиции и ресурс? Точно обратното! Финтех решенията са достъпен и ефективен начин за оптимизиране на разходите. Доказва го онлайн платформата Paysera, която за последната година спестява на българските си клиенти близо 4 млн. лева от такси и комисиони, в сравнение с традиционните финансови институции. Повече от 6 години компанията помага на бизнесите да управляват по-добре средствата си изцяло дигитално. Мартин Богданов, изп. директор на Paysera България*, разказва за потенциала на финтех услугите.
– Г-н Богданов, можем ли да кажем, че в настоящите условия дигитализацията е новото неизвестно във формулата за растеж?
– Дигитализацията е неизменна част от бъдещето на финансовите услуги. В този смисъл, инвестициите в нови технологии трябва да са задължителна част от стратегията на всяка успешна компания. От една страна, дигитализацията дава устойчивост на бизнеса – това е особено важно в моменти на кризи и икономически сътресения, каквито преживяваме сега. От друга страна, тя осигурява повече гъвкавост – едно от решаващите условия за конкурентоспособността на компаниите.
За да бъдем по-конкретни, ще дам пример с три предизвикателства за бизнеса, които могат да се преодолеят чрез финтех услугите. Това са време, ресурс и пространство. Дигитализирането на финансите позволява да се пести време за нареждане и получаване на парични преводи. Лесно се преодоляват границите на държавите и далечните разстояния. И процесите изискват по-малко ресурс – както човешки, така и финансов.
– Как секторът на денталната медицина може да се възползва от финтех възможностите?
– Денталната медицина е иновативен сектор с потенциал за много нови технологии. Ето защо смятам, че предприемачите могат да разширят хоризонтите си по отношение и на разплащанията. От откриване на сметка и ежедневно банкиране, до изготвяне на счетоводни справки и интеграция на нови платежни методи. Всичко това вече е възможно в изцяло електронна среда.
За разлика от традиционните финансови институции, онлайн платформите са много по-гъвкави и могат да предложат решения, съобразени изцяло с нуждите и модела на бизнеса. Още повече, в контекста на растящите банкови такси, финтех услугите поддържат значително по-достъпни цени. Това е важен стимул за компаниите, които искат да оптимизират разходите си за разплащания.
– Как Paysera помага на бизнеса?
– Поставяме клиента и неговите нужди в центъра на стратегията ни за развитие. Благодарение на това печелим доверието на повече от 7300 иновативни компании в България и над 45 хил. физически лица.
Създадохме 360-градусова дигитална сметка. Чрез нея осигуряваме пълен спектър от платежни услуги за физически и юридически лица, конкурентни на традиционното банкиране, но без месечна такса за откриване и поддръжка. Сметката разполага с IBAN в лева, евро, румънска лея, унгарски форинт и се управлява през онлайн и мобилно банкиране. Тя дава възможност за парични преводи в 25+ валути до над 180 държави, интеграция за приемане на плащания онлайн и чрез ПОС терминали в търговски обекти.
– Отворен ли е бизнесът у нас към финансови иновации?
– Пандемията доведе до значително ограничаване на плащанията в брой и промяна в нагласите както на потребителите, така и на бизнесите. Безконтактното плащане за покупки и услуги вече не е само удобство, а се превръща в задължително условие за по-бързо и лесно клиентско преживяване. Последната статистика на Българската народна банка (БНБ) показва, че само за една година броят на плащанията с карти на физически ПОС терминали расте с над 30% и надхвърля 142.8 млн. през първите шест месеца на 2022 г.
Все повече бизнеси осъзнават нуждата от внедряване на нови технологии в разплащанията и избират дигиталните платежни услуги на Paysera. В резултат, за 2022 г. отчитаме рекорден обем транзакции от българските ни клиенти – 1.162 млрд. лева и 36% ръст спрямо предходната година. През изминалата година започнахме работа с няколко дентални клиники и частни кабинети за приемане на безкасови плащания и разплащания с доставчици в чужбина. В дългосрочен план очакваме интересът към дигиталните плащания да расте и заради по-добрата отчетност на бизнесите – ключов приоритет както за нас, така и за целия финтех сектор.
* Paysera получава редица признания за работата си. Избрана е за Финтех компания на годината от Годишните награди на b2b Media 2022. Компанията спечели Наградата за публиката в Годишните финтех награди за 2022 г. в Литва, а услугата за плащане с иницииране е отличена в конкурса Digitalk&A1 Awards 2022. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |